q8

Direktlänk till inlägg 21 januari 2012

Huay Yang 120121

Av Lena - 21 januari 2012 03:45

God morgon!

Vilken natt :(

Fick telefonsamtal från min dotter Elina!

Sonen Peter var med i en singelolycka tillsammans med 2 kompisar!

Peter fastklämd i bilen, fick sövas för att kunna ta ur han från bilen!

En fruktansvärd natt för oss här nere! Många tankar blev det innan vi

fick veta hur det har gått!

Änglavakt! Peter benbrott, de andra killarna skadade sig lindrigt!

Får vara lycklig att det gick "bra" ändå!

Det blir operation för Peter idag! Skulle vilja sitta vid honom och hålla hans hand!

Han är i mina tankar hela tiden! Jag vet att han är stark min älskade son!


I dag blev det ingen promenad! Skakande kroppen sa ifrån:(


När olyckan är framme, då ser man vilka härliga goa vänner vi har!

Tack att ni finns, både för honom och hans familj!


Det blev i alla fall en dag på stranden, där jag fick många kramar av strandvännerna!

Värmer gott:)


Lunchade på Soi, härlig god och mycket mat!


Åkte sen hem för att kolla läget med information om min Peter!

Vad händer då!!!!! Jo, dörrlåset går sönder så jag kommer inte in!

Fick hämta hjälp!!! tog ett tag att banka ur låset!!    

Nu sitter vi och väntar på en låssmed som kan sätta in ett nytt lås i dörren!


Härligt med Skype så jag kan ha kontakt med Elina!


Tar mig ett dopp i poolen:)


Jag ringde till Falu lasarett och fick prata med min älskade son Peter! 

Låg i sjkuhussängen och väntade på operationen av den öppna benfrakturen han fick:(

Men så himla skönt att få höra hans röst! Tårarna bara rann ner för mina kinder,

hela iPaden blev våt! Älskade lilla gubbe


Middag hos Ann!  

Lördag! V 75 på Chang Corner! Tur att Lars är med så han kan fixa skärpan!  Gänget kollar travet!   Ola och Ey med en "kaffe" !   Lars och Uffe, även de med lite "kaffe" :)

Men tyvärr ingen vinst denna gång! Men trevligt som vanligt!

I kväll var Lillemor, Gösta och Gunilla med!


På hemvägen stannade Roffe och vi hos Oy´s hamburgare och tog en Chang och

Roffe och Lars en Bamsekorv med bröd!

Sång och musik blev det! Jätte trevligt!  Mr Hamburgare    Glatt gäng! Janne spelar och sjunger!   Medans Roffe tar en Chang!   Mr Hamburgare  rockar loss!


Fick medelande från Peters flickvän Emma, att operationen var över och det hade gott bra!

Underbart!


Nu försöka sova! God natt!

 
 
Ingen bild

ewa

21 januari 2012 08:50

Ja lena tänker på er där nere, fick höra sent i går kväll av Ove som ringde, vad som hänt.....Men de hade väl änglavakt kan man säja att det gick som det gick...vet hur det känns som mor att inte kunna vara på plats då för barnen....men han är en staark karl nu....tänker på honom oxå nu i denna stund.....Kram kram och försök ha det gott nu.../ Ewa

Lena

22 januari 2012 15:31

Tack bästa Ewa! En mycket orolig tid! Många tårar har trillat ner för mina kinder!
Elina och proppen är hos honom nu!
Peter skypar nog till mig snart! om ha orkar1
Han blev mycket mycket rörd av allt som har skrivits på Fb!alla har varit fantastiska!
Vilka vänner han har och jag!
Kram och hälsa alla!

 
Ingen bild

Pia

21 januari 2012 09:47

Nu är det tufft att sitta på andra sidan jordklotet min älskade Lena..men Peter blir väl omhändertagen och har sin pappa, tjej, syster och alla fina vänner hos sig så det kanske kan lindra din smärta lite. Ni finns med i mina tankar hela tiden och om det finns något jag kan göra för er så säg bara till! Många styrkekramar från din vän <3

Lena

22 januari 2012 15:28

Tack min bästa Pia! Dom är hos hono just nu!
Han ringer nog mig snart!
Han är rörd över alla vänner som har skrivit på FB!Det värmer så mycket!
Jag är darrig än!
Kram Lena

 
Birgith Pettersson

Birgith Pettersson

21 januari 2012 10:12

Trist när sådant händer men tur att det gick så pass bra som det gjorde. I sådana stunder vill man ju verkligen vara hos sina barn.
Krama till dig Lena.

http://xqnb

Lena

21 januari 2012 10:44

Tack Birgith! Har just pratat med honom från sjukhussängen!Känns skönt att få ha kontakt!
I dag är det mycket varmt!!!
Nu kommer låssmeden, låset gick sönder, kom ej in så de fick slå ut låset!!
Hälsa Tommy!
Kram Lena

 
Ingen bild

Mona

21 januari 2012 21:16

Kära brorsdotter. Änglavakt! ja det måste det ha varit. Har kontaktat din syster och fick lugnande besked. Hälsa Peter så gott. kram faster Mona.

Lena

22 januari 2012 15:26

Hej Mona! Fy vad jag har mått dåligt!
Men nu är han opererad!Elina och Proppen är hos honom nu!
Våran Peter hade en ängel vid sig! Tror det var morfar!Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 25 mars 2012 04:59

God morgon! Grattis systerdotter Gabriella på 25 års dagen! Hoppas du inte bara får våfflor i dag;)   Jaha! Då var vi framme på sista dagen här i Huay Yang för denna gång! Nu står tvättmaskinen och jobbar för fullt! Kl 8 i morgon bär det ...

Av Lena - 24 mars 2012 12:27

God morgon!   Tar det lungt på morgonen, äter lite frukost och kaffe! Går sen in till Lillemor och Berna och snackar lite!!   Jag tar och moppar ner till stranden medans Lars sitter hemma och skriver! Måste njuta av de få timmar vi har kv...

Av Lena - 23 mars 2012 11:19

God morgon Hua Hin!   Hotellfrukost kl 9, sen tar Lena och jag lite vila i solen vid poolen på taket! Går sen ut på stan och shoppar lite!   Kl 12 åker vi hemmåt Huay Yang! Hungriga som vi är, åker vi in till Pratchuap och äter en otrolig...

Av Lena - 22 mars 2012 01:13

God morgon! Uppe med tuppen!!!   Grattis min kära sambo Lars på födelsedagen! Grattis min "svärson" Marcus på födelsedagen! Hoppas ni får en trevlig dag, grabbar;)   Nu blir det lite frukost innan vi hämtar upp Lena och Roffe! Sen bär...

Av Lena - 21 mars 2012 11:07

God morgon! En liten seg morgon;)   Grattis Tukk på födelsedagen!   Legat på stranden hela dagen! Bara ett avbrott för lunch hos Ann! Havet är turkost, glasklart vatten och ca 32 grader! Så underbart!   I kväll ska Yut bjuda vårat...

Ovido - Quiz & Flashcards