q8

Alla inlägg under december 2011

Av Lena - 7 december 2011 14:37

God morgon, här blir man väckt av 2 hurtbullar Norberg som är ute på morgonpromenad    

Ja då får man gå upp!


Jag får inte vara sämre, jag simmar   och springer i poolen!

Sen sätter jag mig vid ett dukat frukost bord!   Vilket liv vi har!


Idag är det lite mulet så Karin, Einar Lars och Jag åker till Bankrutt och tittar på det enorma guldtempel och budda!            

Åker runt och tittar i småbyar!         Papayaträd, Risodling, Ananasodling och en cocosnöt!

Hittar på en trevlig thairestaurang efter vägen! För mat och dryck kostade det för oss 4, 55 kronor!     Ett otroligt vacker träd! var som ett stort parasoll!

När vi kommer hem får vi besök av bäste herr Tord Hult!

Sen åker vi till onsdag marknaden och handlar grönsaker!       Kvinnor sitter och trär fina blommor på tråd som man ska ha i bilen, ger lycka på färden!


Innan middagen, blir det  dopp i poolen. Sen kommer Lillemor förbi och vi 3 åker i kväll till Bengan!


Dagarna går fort! Nu säger vi god natt och sov gott!  

Av Lena - 6 december 2011 10:32

I dag skiner solen  men lite blåsigt!

Efter frukost bär det av till havet och beachen Kai!

Solar, mest i skuggan, läser, badar och äter lunch. äter en mycket god massaman och en kall Chang lek!


När vi kommer hem på eftermiddagen blir det litet träningspass i poolen   med grannen Lillemor!


Nu kommer dottern Elina in på skypen, ute och kör postbilen i Horndal! Då är det bättre att vara här!

Kul att snacka lite med tösen! Hon längtar nog efter sin mamma  


På moppeturen ser vi en grön orm som har trillat ner från en palm  


Åker iväg till Lena och Loffe och deras nya hus ! Jätte mysigt och fint hus!

Där träffar vi deras nya vakter,2 hundtöser! Namnen kommmer sen! Chang och Singa???    

Vi drar sen till Lotus 1, där Tord och Lisbeth bjuder på fördrink innan middagen!

Jag går först in till Inger och Bernt, där vi kramas lite grann och ett kallt glas vitt slinker ner!

Sen springer jag över till Hult-Dahl, där de övriga sitter!


Kvällsmiddagen blir hos mamma krua,   och hennes alla hundar!

En har hon döpt till Tingeling,      

efter dotter Elinas lilla hund hemma i Avesta!

Klart vi gosade med den och de övriga vovvar!    


Ja nu var denna dag slut! God natt !


Av Lena - 5 december 2011 10:12

Grattis Kungen av Thailand på födelsedagen!


Idag var mina ögon trötta! Men som vanligt bjuden på en god omelett och kaffe!

Efter frukost tar vi ett dopp i poolen under en mulen himmel!

Sen blir det en biltur i nya bilen    färden blir till Pratchup.        

På hemfärden blir det shopping på Tesco Lutos!

Blev bjuden på lunch :) det blev en kycklingburgare på KFC, typ Mc kingen!

Kostade 22 kr!! med allt!


Hemma i byn stannar jag hos Jim och får en helkroppsmassage för ca 65 kronor!

Underbart skönt! Efter 1 timme kommer Lars och hämtar mig med sin nya fina vita mc!     

Oj, nu skypar Elina! Så nu blir det lite prat med henne:)


Innan middagen kommer Lena och Rolf förbi och får en förstänkare!  

Middagen blir på Anns restaurang!  


Kära ssvägerskan karin följer med oss hem:)   Syskonen jular till:)

Sen tar Karin sin moppe och vinglar hem!  

Då blir det att säga God Natt!  



Av Lena - 5 december 2011 01:31

Klockan 7.30 kom mina barn, Elina och Peter och hämtade mig för att köra ner mig till Arlanda! - 4 och halt på vägen! Checkade in kl 9.30, gick sedan och köpte Gin och Wiskey till Lars. Sen blev det att njuta av ett glas rött i puben!

Resan til Istanbul gick fort och bra! Sen irrade jag runt tills jag hittade min Gate till Bangkok! Det var inte så lätt!!Även resan till Bangkok gick bra! En GT och lite rött, sen sov jag sött!!Anländer till Thailand kl 10.30, gick smidigt att få väskan sen var det bara att vandra vidare tills min chauför stod där med en skylt med mitt namn på! Det tog 4 timmar ner till Huay Yang, men jag sov större delen av bilfärden! Lika bra att sova för här kör de rally emellanåt:)Kl 15 kom jag fram till huset och Lars! Härligt att ses igen


Vädret är mulet och regn! Men det gör ingenting!! Man är bara så glad :)

Äntligen myser vi med ett glas kallt vitt i huset och värmen:)

Kollar in nya altantaket, det jobbas förbrilt, men inte idag, söndag!

men det kommer att bli kanon bra!    


Bästa grannen Lillemor kommer förbi på sin fina rosa mc! Klart det blev kramkalas:)

Vi drar sen kl 19 till Yut på middag! Där fortsätter kramkalaset med Yut och hennes dotter.

Vilkas itter där om inte hela gänget, Karin, Einar, Tord, Lisbeth, Benny, Marianne och Maggan.

Bordet brevid sitter Eva och Janne med sina fina Thaibarn!                        


Kvällsmaten blev Red Curry med wokade grönsaker! Yut bjuder alltid  på frukt! I kväll blev det en liten "hårig boll"!    

Lars ringer till pannkansmannen, som kommer förbi så vi alla får pannkaka till efterätt!

     

Gott ska det va:)


När vi ska hem regnart det! Då är det bara att sätta på sig regnkläder som endel har:)  

Nu är jag trött ! God natt nu ska det sovas sött:)




Ovido - Quiz & Flashcards