q8

Alla inlägg den 23 december 2010

Av Lena - 23 december 2010 02:58

I natt har regnet öst ner!

I morse när jag vaknade hade jag ett mail från min kära faster Mona i Sala! Kul!

Skickade grattishälsningar till Lilla Lena och Farbror Ulf.


Kl 7 var Lars och jag  på språng! Åkte till marknaden på Poppgatan!      

Köpte färska Räkor, potatis och Mandariner!

Hem och kokade räkorna    som ska vara på julbordet i morgon.

Kokade ris till Risalamaltan.  

Sen blev det frukost på altan!


Hoppade över tränigspasset på gymmet idag!

Åkte till Surin, en liten "by" som ligger vid stranden ca 3 km söder om oss!

Hälsade på Kjell och Mona i deras hus!

Gick på stranden, satt oss och tog en soda vid Aourong beatch!

Lunchen åt vi vid Surins restaurang!

Nu måste vi hem, Ska rulla köttbullar och göra Jansson hos Norbergs, M5! Här står 3 damer och fixar i köket!  Lena Steker köttbullar    Kristina skalar potatis  Jansson klara frö ugnen!    Här kommer herrarna hem, efter en moppe tur!  Står sedan fina på rad!   Lars törstig efter turen!   

En trevlig eftermiddag!

Sen åkte hela gänget hem till Glögg Roffe och Gunsan!  

Oj! här bjuder de på snittar och lite kallt vitt!

Middagen blir ett långbord    hos Mamma Krua, med många olika rätter som vi alla plockade av!

  Lena och Lena mätta och belåtna!


Men oj! Vem kommer här    jo, självaste Pappa Krua!

  Mr Krua får en Julkram av mig! 

Efterrätten blev en Irich hos Mr Klee   det gillar Gunvor! 

Tänk att det är Julafton i morgon!

Innan vi somnade ringde vi till Farbror Uffe och grattade och önskade God Jul till honom och han fru , Faster Ulla!!

God Jul önskar jag er alla  




Ovido - Quiz & Flashcards